Hogyan kreatívkodjunk a legkisebbekkel?
Perity-Mészáros Dorottya fejlesztőpedagógus, óvó néni, GMP terapeuta, a @pottompalota instagram oldal megalkotója kalauzol el minket a tipegőkkel való kreatívkodás izgalmas világába.
A finommotorika megfelelő működése nagymértékben függ a kézizmok és ujjak fejlettségétől is. Sajnos a legtöbb esetben túl hamar akarjuk rávenni a gyermekeket a ceruzával való tevékenységekre, emiatt elvesztik az érdeklődésüket, illetve gyakran kudarcként élik meg és kerülik a rajzolást, színezést. Ezenkívül a korai ceruzahasználat miatt gyakori, hogy rosszul rögzül az eszközfogás, ami pedig később nehézséget okozhat számukra az óvodában, iskolában.
Mit csináljunk akkor, ha mi már gyermekünk 1-2 éves kora körül szeretnénk bevezetni a kreatív tevékenységeket a mindennapjainkba?
A legfontosabb, hogy bármikor kezdjük a kreatív tevékenységeket, mindig az életkorának megfelelő eszközöket válasszunk. A helyes eszköz/ceruzafogás marokfogásból indul, majd szépen áttér a háromujjas fogásba, mikor a kéztőcsontok csontosodása befejeződik.
Ezekkel az eszközökkel elkezdjük erősíteni a kéz és az ujjak izmait, ami azért fontos, mert fejleszti gyermekünk finommotorikáját, óvodáskorban pedig hozzájárul a grafomotoros készség kialakulásához is. A grafomotorika, azaz írómozgás körébe tartoznak a rajz- és íráskészséggel kapcsolatos mozgások (vonalkövetés, pontösszekötés, labirintusjáték stb.).
Nézzük, milyen eszközöket válasszunk a legkisebbeknek!
Ha tetszett ez a bejegyzés, és szívesen olvasnál még hasonló tartalmakat, akkor feltétlenül iratkozz fel a hírlevelünkre – ne aggódj, tőlünk csak akkor fogsz emailt kapni, ha valóban fontos mondandónk van! Ha még több Manubabára vágysz, kövess be minket Facebookon és Instagramon és TikTokon is!
Ha kérdésed lenne, keress minket bátran az Elérhetőség menüpontunk alatt található telefonszámunkon vagy email címünkön, vagy gyere el az üzletünkbe (1124 Budapest, Kiss János altábornagy u. 55, a Margaréta játszótérrel szemben), ahol kollégáink készséggel segítenek majd neked!